1,186 keer gelezen

Op SharePoint kan je handig samenwerken met een kleine of grote groep collega’s. Hiervoor maak je een teamsite aan. Er zijn twee opties bij het aanmaken van een teamsite in dit artikel leg ik uit hoe je een teamsite aanmaakt op Sharepoint.

1

Log in op SharePoint via de browser of open de app. Link naar de applicatie: http://sharepoint.microsoft.com. Lees deze handleiding voor meer informatie:  Hoe log ik in op SharePoint?

2

Klik linksboven op Nieuwe site. Zie je dit nog niet? Dan zit je waarschijnlijk op een pagina van een specifieke teamsite, klik dan linksboven op SharePoint.

Klik op SharePoint als je Site maken nog niet ziet staan.

3

Kies of je een Teamsite of Communicatiesite wilt maken. Hier even kort het verschil:

Teamsite: Deze site is vooral om samen te werken met personen aan een groep bestanden. Het grootste deel van de personen die in de Teamsite zit draagt ook wat bij aan de informatie op deze site. Een Teamsite is ook een Microsoft 365-groep en kan je ook gebruiken in Microsoft Teams (vwz).

Communicatiesite: Zie dat als een normale website met informatie die interessant is voor je collega’s. Er is een beperkte groep collega’s die de informatie deelt en een grotere groep collega’s die deze informatie bekijkt.

4

In dit voorbeeld maken een Teamsite aan. Vul alle velden in. Zodra je de sitenaam intypt verschijnen de andere velden. Kies onder Privacyinstellingen of iedereen zomaar lid mag worden of dat alleen specifieke personen lid zijn van de Teamsite. Klik op Volgende.

5

Bepaal wie eigenaar zijn en en lid zijn van het team. Eigenaars hebben uiteraard meer rechten, misschien komt hier nog een handleiding over. Klik op Voltooien. Je teamsite is aangemaakt.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *