Hoe organiseer je een vergadering (meeting) in Microsoft Teams?

,

 9,631 keer gelezen

Plan een meeting in op Microsoft Teams zodat je met anderen kan vergaderen. Met Teams kan je heel handig vergaderen met een groep tot wel 300 personen. Het maak niet uit of die personen de app (smartphone) of het programma (computer) gebruiken. Hoe plan je nu zo’n meeting in, zodat iedereen goed van tevoren op de hoogte is? Dat wordt hieronder uitgelegd. Wil je spontaan (nu) overleggen, lees dan deze handleiding: Direct een meeting (vergadering) starten in Teams

Lees de onderstaande handleiding of bekijk de video.

Een vergadering plannen in Teams

1

Kies voor Agenda. 

Zie je de agenda niet? Lees dan deze handleiding: Waarom heb ik geen agenda in Microsoft Teams?

2

Kies voor Nieuwe vergadering of klik in de agenda gelijk op het tijdstip en dag dat je de vergadering wilt organiseren. 

3

Vul bovenaan de naam in van de vergadering in en  bepaal de dag en tijd. Voeg de deelnemers toe door de naam in te vullen en daarna te klikken op de juiste persoon. Je kan ook personen uit nodigen zonder Microsoft account en Teams, dat wordt in deze handleiding uitgelegd: Bellen met iemand zonder Microsoft Teams. Kan dit? (Ja!)

Je kan de vergadering ook delen in een kanaal, waardoor de agenda automatisch verschijnt in het kanaal. Let op: de deelnemers ontvangen geen melding/uitnodiging, deze verschijnt alleen bij posts in het kanaal.

Er is ook de mogelijkheid om een beschrijving in te vullen voor de vergadering. Dit bericht zien de deelnemers ook in de uitnodiging in hun e-mail en als ze op de afspraak klikken in de agenda.

4

Kies voor Opslaan. 

 

5

Bepaal via de vergaderinstellingen wie er precies mogen presenteren tijdens een vergadering/meeting. Lees daar hier meer over: Voorkomen dat je wordt gedempt in Microsoft Teams.

Zie ook:

  • VWZ
  • VWZ
2 antwoorden
  1. Piet Verhaar
    Piet Verhaar zegt:

    Ik heb een abonnement Microsoft 265 Family. Als ik een meeting organiseer met een aantal deelnemers, worden niet alle emailadressen geaccepteerd door het programma, waardoor ik niet alle gewenste deelnemers kan toevoegen en uitnodigen.
    Is daar een oplossing voor?
    Met een abonnement Microsoft 365 Business worden wel alle emailadressen geaccepteerd. Dat moet met Microsoft 365 Family toch ook kunnen?

    Beantwoorden
    • Timon Moes
      Timon Moes zegt:

      Dag Piet,

      Dank voor je bericht! Alle e-mailadressen zouden geaccepteerd moeten worden. We zouden een uurtje kunnen inplannen, dan kijkt er iemand met je mee.

      Gr. Timon

      Beantwoorden

Trackbacks & Pingbacks

    Plaats een Reactie

    Meepraten?
    Draag gerust bij!

    Geef een antwoord

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.