Open in het programma van Outlook op de computer een gedeeld e-mailaccount. Deze gedeelde postbus is bijvoorbeeld een info@- of een contact@-e-mailaccount. De beheerder (ICT'er) in jouw organisatie heeft ingesteld dat je toegang krijgt tot dit gedeelde e-mailadres. Meestal is het gedeelde postvak al automatisch toegevoegd, maar soms moet je het zelf toevoegen. Je kan een gedeeld postvak ook toevoegen op andere apparaten:
Gedeeld postvak openen in Outlook Windows
1
Een gedeeld postvak zou eigenlijk gelijk moeten verschijnen in Outlook, nadat de administrator van een organisatie je hier toegang tot heeft gegeven. Dit ziet er dan als volgt uit in Outlook:
Toch merken wij in de praktijk dat het vaak niet het geval is. Zie je nog geen gedeeld postvak? Ga dan verder naar stap 2.
2
Klik op Bestand.
3
Kies voor Accountinstellingen en daarna nog een keer Accountinstellingen.
4
Selecteer het Microsoft 365 account waarmee je toegang zou moeten hebben tot het gedeelde postvak en kies Wijzigen.
5
Selecteer Meer instellingen.
6
Selecteer Geavanceerd en daarna Toevoegen.
7
Vul het e-mailadres in van het postvak waar je toegang tot moet hebben en klik op Toepassen en daarna OK. Als het goed is kan je nu alle e-mails zien in de gedeelde postbus.
8
Een alternatief is ook om een andere postbus te openen in de webapplicatie op Outlook.com. Zie hiervoor: Gedeeld postvak toevoegen op Outlook.com. Dit kan ook op de mobiele telefoon.