Een gedeelde agenda aanmaken op Microsoft Teams

Timon Moes - 14-3-2024

Je wil in Microsoft Teams graag een gedeelde agenda hebben waarin alle leden afspraken kunnen toevoegen. Goed nieuws! Dat kan. Je ziet de gedeelde agenda als tabblad in een team op Teams. Lees hieronder de stappen voor het toevoegen van zo’n gedeelde agenda of bekijk de video.

1

Open Microsoft Teams en kies in het menu voor Teams.

Teams in Teams

2

Kies een team waar je de agenda aan wilt toevoegen, klik op een kanaal en ga daarna naar het tabblad Bestanden.

Kanaal En Bestanden 1 1030x232

3

Kies voor de drie puntjes en daarna voor Openen in SharePoint. 

Open in Share Point 1030x315

4

Kies voor Site-inhoud. 

Site Inhoud 621x705

5

Kies voor Nieuw en selecteer daarna App.

Nieuwe App  705x514

6

Selecteer Agenda. Er wordt nu een gezamenlijke agenda aangemaakt die je kan gebruiken in Teams.

Agenda Share Point 221x300

7

Bedenk zelf een naam voor de agenda, vul deze in en kies daarna voor Maken.

Gezamelijke Agenda Maken 1030x316

8

Ga naar de Inhoud en klik je aangemaakte agenda aan.

Gazamelijke Agenda 768x420

9

Kopieer de link van de gezamenlijke agenda in je browser.

Link in Browser 1030x65

Gezamelijke Agenda Share Point 705x507

10

Ga terug naar Microsoft Teams. Kies een kanaal in een team waar je de gezamenlijke agenda aan wilt toevoegen.

11

Klik op de plus om een nieuw tabblad toe te voegen.

Tabblad Toevoegen 1030x118

12

Kies voor Website.

Website Toevoegen 705x436

 

13

Vul bovenaan de naam in die je wilt dat andere zien bij de gedeelde agenda. Plak bij de link die je hebt gekopieerd in stap 9. Kies voor Opslaan.

URL Voor Agenda 705x410

14

Er is nu een tabblad voor een gedeelde agenda in Teams. Iedereen in het team kan hier afspraken aan toevoegen.

Gedeelde Agenda Op Teams 1 768x613

 

Willen jij en jouw collega's efficiënter werken met Microsoft Teams?