Je wil in Microsoft Teams graag een gedeelde agenda hebben waarin alle leden afspraken kunnen toevoegen. Goed nieuws! Dat kan. Je ziet de gedeelde agenda als tabblad in een team op Teams. Lees hieronder de stappen voor het toevoegen van zo’n gedeelde agenda of bekijk de video.
1
Open Microsoft Teams en kies in het menu voor Teams.
2
Kies een team waar je de agenda aan wilt toevoegen, klik op een kanaal en ga daarna naar het tabblad Bestanden.
3
Kies voor de drie puntjes en daarna voor Openen in SharePoint.
4
Kies voor Site-inhoud.
5
Kies voor Nieuw en selecteer daarna App.
6
Selecteer Agenda. Er wordt nu een gezamenlijke agenda aangemaakt die je kan gebruiken in Teams.
7
Bedenk zelf een naam voor de agenda, vul deze in en kies daarna voor Maken.
8
Ga naar de Inhoud en klik je aangemaakte agenda aan.
9
Kopieer de link van de gezamenlijke agenda in je browser.
10
Ga terug naar Microsoft Teams. Kies een kanaal in een team waar je de gezamenlijke agenda aan wilt toevoegen.
11
Klik op de plus + om een nieuw tabblad toe te voegen.
12
Kies voor Website.
13
Vul bovenaan de naam in die je wilt dat andere zien bij de gedeelde agenda. Plak bij de link die je hebt gekopieerd in stap 9. Kies voor Opslaan.
14
Er is nu een tabblad voor een gedeelde agenda in Teams. Iedereen in het team kan hier afspraken aan toevoegen.