Document in SharePoint standaard openen in Office Apps (programma)

Timon Moes - 15-7-2024

Documenten in SharePoint worden standaard geopend in de browser, maar je kan dit aanpassen zodat de app van Office op je computer wordt geopend. Dit is de desktopapp, oftewel het geïnstalleerde programma van Word, PowerPoint, Excel etc. dat wordt geopend op je computer wanneer je een document kiest in SharePoint. Let op: je kan dit alleen als eigenaar van de groep aanpassen van de groep en wijzigt dit voor iedereen. 

Desktopapp als standaard voor SharePoint instellen

1

Zorg dat Documenten is gekozen in de SharePoint-groep aan de linkerkant. 

Documenten Sharepoint Gekozen

2

Kies voor Bibliotheekinstellingen

Bibliotheekinstellingen

3

Selecteer Meer bibliotheekinstellingen. 

Meer Bibliotheekinstellingen

4

Ga naar Geavanceerde instellingen.

Geavanceerde Instellingen

5

Kies Openen in de clienttoepassing (bovenste optie). 

Desktopapp Als Standaard Share Point

Willen jij en jouw collega's efficiënter werken met SharePoint ?