Verschil Servicenummer en Gebruikersnummer in Microsoft Teams

,

 2,108 keer gelezen

Met Microsoft Teams kan je een telefoonnummer aanvragen voor je bedrijf. Weet je nog niet hoe dit moet? Lees dan de volgende handleiding: Hoe vraag ik een telefoonnummer aan voor Microsoft Teams? Er zijn twee soorten telefoonnummers: Gebruikersnummer en een Servicenummer. Deze nummers gebruik je voor verschillende doeleinden. Het belangrijkste verschil tussen een servicenummer en gebruikersnummer: een gebruikersnummer is persoonsgebonden en een servicenummer kan je delen en is daardoor geschikt als algemeen nummer voor je bedrijf. Hieronder lees je meer over de verschillen. Uiteraard kunnen wij het ook gelijk perfect voor je instellen, zodat je minder hoeft uit te zoeken en veel tijd bespaart, neem vrijblijvend contact op.

Type nummer: Gebruikers en Service

Verschil tussen service nummer en gebruikers nummer in Teams

Verschil 1

Een gebruikersnummer wijs je toe aan een specifieke gebruiker en er kan alleen door die gebruiker mee worden gebeld. Een servicenummer is geschikt als algemeen nummer voor je bedrijf en kan je delen met meerdere personen. Het servicenummer wordt gekoppeld aan een Resourceaccount waar meerdere personen aan zijn toegevoegd.

Verschil 2

Je kan een wachtrij instellen voor een sevicenummer, waarvoor je precies instelt wat het beleid is voor deze wachtrij. Een gebruikersnummer heeft deze optie (nog) niet.

Verschil 3

Voor een servicenummer kan je een keuzemenu instellen, in Microsoft Teams wordt dit Auto attendants genoemd. Je kent het wel; kies 1 voor een vraag over Teams, kies 2 als je een vraag hebt over Microsoft 365 etc. Voor een gebruikersnummer kan je niet zo’n keuzemenu instellen.

Verschil 4

Dit lijstje wordt nog verder aangevuld.

Bekijk ook deze video over bellen met een telefoonnummer via Teams:

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.