Telefoonnummer koppelen aan resourceaccounts in Microsoft Teams

,

 2,721 keer gelezen

Een telefoonnummer kan je koppelen aan een resourceaccount en voor een resourceaccount kan je weer de instellingen bepalen voor een de wachtrij en het doorkiesmenu (auto attendant). Je koppelt een resourceaccount aan een servicenummer en niet een gebruikersnummer, lees hier over de verschillen: Verschil Servicenummer en Gebruikersnummer in Microsoft Teams. In het begin is dit wat gepuzzel, maar gelukkig weten wij ondertussen vrij veel over bellen met Teams en gaan we het jou zo goed mogelijk uitleggen.

Telefoonnummer koppelen aan resourceaccounts

1

Maak een resourceaccount aan. Lees hier hoe je dit doet: Handleiding binnenkort online.

2

Kies in de Admin van Teams onder Instellingen voor de hele organisatie voor Resourceaccounts.

3

Kies het telefoonnummer en klik op Toewijzen/toewijzing opheffen.  Belangrijk: Om een telefoonnummer aan een resourceaccount te koppelen moet je de gratis licentie Microsoft 365-telefoonsysteem – virtuele gebruiker toewijzen aan je resourceaccount. Het resourceaccount vind je bij gebruikers in de admin van Microsoft 365.

4

Selecteer bij Type telefoonnummer voor Online en vul bij Toegewezen telefoonnummer de eerste cijfers in van het telefoonnummer (meestal 31), ga er met je muis over en kies voor Toevoegen.

 

5

Kies voor Opslaan.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.