E-mail van iemand anders openen op Outlook

, ,

 6,408 keer gelezen

Je bent bijvoorbeeld een assistent en houdt de e-mails van iemand anders bij. Dit betekent dat je namens deze persoon e-mail wilt verzenden en ontvangen. Daarnaast is het vaak handig om bij de agenda van deze persoon te kunnen.

E-mailaccount van collega toevoegen in Outlook

1

Een postvak van een collega zou eigenlijk gelijk moeten verschijnen, nadat de Administrator in Microsoft 365 hier toegang tot heeft gegeven. Dit ziet er dan als volgt uit in Outlook:

Toch merken wij in de praktijk dat het vaak niet het geval is. Zie je de e-mail van collega nog niet, ga dan verder bij Stap 2.

2

Klik op Bestand. 

3

Kies voor Accountinstellingen en daarna nog een keer Accountinstellingen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

Selecteer het Microsoft 365 account waarmee je toegang zou moeten hebben tot de mailbox van jouw collega en kies Wijzigen.

5

Selecteer Meer instellingen.

6

Selecteer Geavanceerd en daarna Toevoegen.

7

Vul het e-mailadres in van het postvak je waar je toegang tot moet hebben en klik op Toepassen en daarna OK. Als het goed is kan je nu bij alle e-mails van jouw collega. Afhankelijk van de instellingen achter de schermen kan je e-mails lezen en verzenden via het account van jouw collega.

8

Een alternatief is ook om de mailbox van jouw collega te openen op Outlook.com. Zie hiervoor: Gedeeld postvak toevoegen op Outlook.com – Voor klanten.

9

Ben je nog geen klant en kunnen we jouw organisatie ook helpen? Neem direct contact op, of bekijk onze diensten.

Stel vragen over deze handleiding hieronder! 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.