E-mail van iemand anders openen op Outlook
4,784 keer gelezen
Je bent bijvoorbeeld een assistent en houdt de e-mails van iemand anders bij. Dit betekent dat je namens deze persoon e-mail wilt verzenden en ontvangen. Daarnaast is het vaak handig om bij de agenda van deze persoon te kunnen.
E-mailaccount van collega toevoegen in Outlook
1
Een postvak van een collega zou eigenlijk gelijk moeten verschijnen, nadat de Administrator in Microsoft 365 hier toegang tot heeft gegeven. Dit ziet er dan als volgt uit in Outlook:
Toch merken wij in de praktijk dat het vaak niet het geval is. Zie je de e-mail van collega nog niet, ga dan verder bij Stap 2.
2
Klik op Bestand.
3
Kies voor Accountinstellingen en daarna nog een keer Accountinstellingen.
4
Selecteer het Microsoft 365 account waarmee je toegang zou moeten hebben tot de mailbox van jouw collega en kies Wijzigen.
5
Selecteer Meer instellingen.
6
Selecteer Geavanceerd en daarna Toevoegen.
7
Vul het e-mailadres in van het postvak je waar je toegang tot moet hebben en klik op Toepassen en daarna OK. Als het goed is kan je nu bij alle e-mails van jouw collega. Afhankelijk van de instellingen achter de schermen kan je e-mails lezen en verzenden via het account van jouw collega.
8
Een alternatief is ook om de mailbox van jouw collega te openen op Outlook.com. Zie hiervoor: Gedeeld postvak toevoegen op Outlook.com – Voor klanten.
9
Ben je nog geen klant en kunnen we jouw organisatie ook helpen? Neem direct contact op, of bekijk onze diensten.
Stel vragen over deze handleiding hieronder!
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!