Hoe voeg ik gasten toe aan mijn Team (kanaal) in Microsoft Teams?

, ,

 3,701 keer gelezen

Iedereen binnen jouw organisatie kan je eenvoudig toevoegen aan Team zoals hier is uitgelegd. Het kan ook handig zijn om iemand buiten jouw organisatie mee te laten werken in jouw team, bijvoorbeeld consultans, vrijwilligers en leveranciers. Via het Admin Center moet eerst worden ingesteld dat gasten toevoegen mogelijk is, leer hier hoe je dat doet: Hoe stel je in dat het mogelijk is om gasten toe te voegen aan Microsoft Teams? Hou er verder rekening mee dat gasten niet hetzelfde kunnen als andere teamleden binnen jouw organisatie, lees daar hier meer over.

Zie ook:

Gast toevoegen aan je team

1

Vraag eerst aan de ‘gast’ of hij/zij een Microsoft-account heeft en wat het e-mailadres hiervan is. Een Microsoft-account heeft voor veel gebruikers een e-mailadres dat eindigt op @outlook.com, @live.com @msn.com, maar dit hoeft niet. Het kan ook een gewoon een Gmail-adres zijn dat ook gebruikt wordt voor een Microsoft-account.

2

Kies voor Teams.

3

Klik met de rechtermuisknop op je team of op de driepuntjes.

 

4

Kies voor Lid toevoegen. 

5

Type het e-mailadres in van de gast zoals besproken in stap 1. Klik de persoon aan, kies daarna voor Toevoegen en vervolgens Sluiten.

Staat er: Er zijn geen overeenkomsten gevonden. Dan is het niet mogelijk om gasten toe te voegen, lees hier hoe je dat oplost:

Lees hier meer over de rechten van gasten.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.